onsdag 27 april 2011

Våren är här

Igår såg jag en dam som joggade..
Vad är det för konstigt med det kanske ni tänker
Jo hon joggade i knytblus och finshorts. Det var bara sandalerna som fattades.

Vi var inne i city jag och Ronja. När vi klev av tbanan vid skanstull gick vi mot hissen. Bakom oss kom ett urgammalt par, han i princip blind hållandes i frun. Dom skulle också ta hissen. När hissen kom parerade jag för en barnvagn som skulle ut, då passade frun på. Hon slängde sig in i hissen och dörrarna stängs. Jag blev mycket överraskad. Antagligen lika överraskad som hennes halvblinda man som hon glömt kvar. Han vänder sig till mig och frågar
-Vet du var min fru tog vägen? Fingrar energiskt på hissdörren som naturligtvis inte går att öppna.
- Jo hon åkte upp med hissen svarar jag
Jag trodde att hon skulle vara i hissen när den vände ner igen för att hämta sin man, men det var hon inte. Hjälpte den halvblinda mannen in i hissen. Väl uppe fick han skäll av sin fru för att han inte varit snabb nog, när hon tog initiativet att tränga sig före mig i hisskön. Stackarn!!

Citybesöket fortsatte; Ronja sov och jag spenderade pengar och drack latte (precis så som det ska vara när man är mammaledig). Köpte en ifån 4. Välkommen i gänget sa försäljaren.. tack tack sa jag x antal tusen kr fattigare.

Inga kommentarer: