måndag 9 maj 2011

Framsteg

Förra veckan var Ronja inte riktigt nöjd.. och då blir det heller inga blogginlägg. Så är det med den saken.

Jag har köpt nya gardiner i helgen. Gröna. Det är den nya färgen.
Ronja ska av mormor och morfar få en alldeles egen matstol (stokke tripp trapp btw för alla nyfikna). Den är också grön och kommer bli en favorit, det känner jag på mig. Vi är verkligen tacksamma för den.
Idag har sommaren kommit till Stockholm. Min dagliga promenad var idag en fröjd. Vi mötte upp en annan mamma och hennes lille kille. Åt glass. Mmmm det är livet!!
Äntligen känns det som att jag kan njuta av min mammaledighet.

Nu till framsteget..
Ronja har idag rullat från ryggen till magen. Hon har kämpat mycket länge med detta och idag gav det utdelning. Nu gör hon det hur lätt som helst. Fast hon är en otålig bebis.. nu är hon inte nöjd med detta.. Nu ska det krypas.
Jag försöker tala om för henne att det inte fungerar att krypa med magen i golvet, men hon har lite svårt att lyssna på sin kloka mamma.

Inga kommentarer: