söndag 26 maj 2013

Creperie Fyra Knop är barnfamiljsfientliga


Jag hade sett fram emot att få fira mors dag med att gå på restaurang.
Vi beställde bord tidigt (kl fem) för att inte störa övriga gäster med vår något trotsiga 2 åring.
När maten var halväten vill ungen inte sitta i sin stol utan började klättra runt lite. För att slippa skrik så tar jag henne i famnen och går runt restaurangen.

Restaurangen består av två rum. Precis när man kommer innanför dörren finns en bardisk. Bakom den görs galetterna och crêpesen.
Det är mycket spännande att se när han gör pannkakorna tycker Nova. Jag står där med henne i famnen på avstånd och tittar när kocken plötsligt säger.
-gå och sätt dig jag vill inte att du står där
(Jag vet inte vad jag ska säga, säger sanningen)
-jag kan inte sätta mig ner eftersom hon inte vill sitta.
Då säger han
-jag vill inte ha dig hänga här
-ja då har vi inte så mycket val än att gå hem, säger jag
-nej säger han

Jag får gå in till övriga familjen och be dom packa sakerna och gå hem.
Var naturligtvis tvungen att käfta lite med dom innan jag gick.
Då sa de bara ännu mer dumheter som att jag skulle respektera deras arbetsplats osv.

Det var sista gången jag går dit.. Jag säger bara usch vilken dålig stil. Sen blir jag ledsen eftersom jag försöker ta hänsyn till allt och alla.. Vi ville ju bara ha lite trevligt!


Inga kommentarer: