onsdag 14 augusti 2013

Dagisdockan

Jag inser nu att jag inte berättat om dagisdockan..
När Gullan slutade dagis inför semester, hängde det en påse saker på hennes plats. 
Det är en sommaruppgift kvittrar dagisfröken. Du ska sy en docka som är lik Nova. Här är materialet varsågod. Känn ingen press eller prestige. 
Ok ingen press eller prestige alltså ..

Näst sista veckan tänkte jag; Jag slänger väl ihop den där dockan så är det klart. 
Börjar klippa och sy (det fanns ingen instruktion med eller typ tänk på det här).
Tyget var töjbart kan man säga. 
Jag började gråta till slut.
Ska hon identifiera sig med det här. Benen på dockan var benrangeltunna och vääääldigt långa, eftersom tyget töjt sig när jag sydde. 

Funderade lite googlade lite. Gjorde ett nytt försök. Denna gång gick det bättre. 
Här är resultatet. Numer har dockan fått en lite vågig kort frisyr, precis som Gullan.


Inga kommentarer: