onsdag 5 februari 2014

Bry dig mindre .. Så lever du längre

När jag hämtat ungen på dagis och är på väg in i hissen känner jag att jag är väldigt nödig! 
Ungen håller i nyckeln.
Väl uppe säger hon 
-jag låser upp mamma
- jaja bara du skyndar dig lite mamma måste gå på toa. 

Hon fjäpplar.. 

-skynda dig lite då
- jag kaaaaaan ylar hon
Jag försöker vara pedagogisk (så pedagogisk man nu kan vara när det är kris)
Börjar slita i nyckeln, hon håller emot och skriker högt som bara en trotsig treåring kan göra. 
Det går inte bra 
Till slut ger hon sig
- du får göra mamma, jag kan inte

Yes äntligen gött..
Då hörs en pensions surtants röst från våningen under. 
- det är väl bara att ta nyckeln från ungen så slipper ni skrika i trappen.. Jävla morsa

Ja men om du går in i din lägenhet och stänger dörren, så blir ditt liv lite enklare kärring. Grrrrr!!

Inga kommentarer: