tisdag 26 oktober 2010

Hembesök..

Igår fick jag tag i ett paket med kåldolmar i affären (mikropaket med tillhörande potatismos).
För att tina och färdigställa behövdes 60 min i vanlig ugn (vi har ingen mikro)
Jag höll på att börja gråta. Jag måste ha kåldolmar.
Kl var 19.30.. vilket innebär inga Kåldolmar innan halv nio.
Jag gav mig inte.. köpte paketet

Väl hemma kom jag på den briljanta idéen.
Jag plingar på hos grannen.
Plingplong
Grannen öppnar
- Hej Hej du vet jag bor ju här mitt över dig och så (stammar jag fram). Har du micro?
* Ja jag har micro
- Va bra för jag måste nämligen ha Kåldolmar (visar paketet), och jag är gravid och då måste man ha kåldolmar och vi har ingen micro. Får jag värma dessa i din micro.
* Ja visst kom in bara, hat ni ingen micro?.. ja så här kan man ju också umgås med sina grannar (muttrar grannen).

Oj vad information man hinner utbyta på dessa sju minuter som det värms i micron. Jag fick veta en massa bra om grannen.
Jag tackade för mig efter sju minuter, och tog med mig min mat in till mig...

3 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Bättre mikrolös än rådlös.

Miss Upsey Daisy sa...

Smart att vara gravid och ha ett skäl till kåldolmar ;-)

LabHäxan sa...

Jajemen när det gäller mat och gravida.. då skojar man inte.. blodigt allvar