onsdag 2 november 2011

Är det meningen..??

Ibland känns det som om "någon" skickar små budbärare för att jag ska förstå vissa budskap.
Just nu funderar jag på vad det är i mitt liv som är viktigt.
Nummer ett är tid med Ronja

Mina rådgivare säger:
Det som människor ångrar mest i sina liv, är..
Att de inte spenderade (tillräckligt) tid tillsammans med sina barn när de var små.
När jag ska lägga upp mitt schema inför våren, ska jag försöka vara ledig en dag i veckan med Ronja.

Idag på tunnelbanan mellan gullmarsplan och kärran, uppenbarade sig budbäraren.
Hon; en asiatisk kvinna i medelåldern.
Börjar prata med Ronja som sitter i vagnen.
Hon vinkar frenetiskt och säger att Ronja är en söt unge.
Så säger hon.
- Tiden går så fort när de är sådär små.
Jo det kunde jag hålla med om
- Jag ångrar så mycket att jag inte spenderade mer tid med min son när han var liten. Nu är han 18 år. Jag var så upptagen med att jobba, det var det som var viktigast. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag kunde tänka så.

Ytterligare ett bevis..

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Helt rätt. Säger jag som är barnlös. Men det låter klokt.

LabHäxan sa...

Det är så viktigt. Ibland är det nog svårt att se.