tisdag 16 mars 2010

Ett liv..

.. börjar, när ett annat släcks.

Min älskade mormor har lämnat det här jordelivet, och kommit till en plats där man kan tänka klart och inte behöver ha ont mer.
Hon har alltid varit en pigg och rask dam. Som bakar schackrutor och syr och stickar fantastiska kreationer.
Det sista jag så av henne, var i julas. Väldigt förkyld och ganska snurrig, men ändå Min Mormor.
Jag pratade med dig i telefon, och det enda du klagade på var att du var så trött. Annars var det bästa med servicehemmet som du bodde på, att en muffins och kaffe Bara kostade 5 kr. När du berättar detta lyser hela ditt ansikte upp. (Smålänning som du var)

Nu behöver du inte må dåligt mer.. nu har du fått frid. Du har antagligen redan förenats med min Morfar som har varit ängel ett bra tag. Nu kan ni prata med varandra igen, och du kan berätta vad som hänt på jorden det senaste decenniumet. Antagligen har han inte missat något, ja det skulle väl vara kaffet och muffinsen då kanske. =)

Inga kommentarer: