onsdag 17 mars 2010

Semester vid 65.. Nä NU!

Bad min snälla pappa i helgen att han skulle låna mig lite pengar (några tusen), för att vi skulle snabbt som ögat boka vår semester. Han skulle sedan få tillbaka dessa.
Lite stressad fick han mitt kontonummer.
På måndagen skulle jag titta att pengarna kommit in på mitt konto.. Inga pengar någonstans. Tittar lite längre ner.. Där va dom.. Insatta på mitt pensionsparkonto. Där står pengar som är låsta tills jag fyller 65.
Jag blir alldeles kallsvettig.. vad gör dom där!??

Ringer till swedbank fort som bara den. Mannen som jag pratar med säger att -Ja nu får du vänta med semester tills du blir 65.
Det är inte sant.. tänker jag och ser alla pengar som försvinner när jag ska betala semester plus betala tillbaka pengarna till min pappa.
Dyrt!!
Suck!!

Det gick att ordna till slut.. efter ett krismöte i Swedbanks styrelse, så bekräftades det att det hela var ett misstag. Pengarna befinner sig nu på rätt konto.

Inga kommentarer: