tisdag 17 augusti 2010

Nu är jag tillbaka..

Har varit på semester i Italien och Gardasjön..

Vi fick fyra jättefina dagar och två lite mindre bra. Vi deppar inte för det. Det var så mysig liten stad. Romantiska promenader på strandpromenaden. Massor av god mat.. med betoning på Massor.
Italienarna äter en fyrarätters varje dag. Inga små rätter.. nejdå.. lika stora som vår huvudrätt här i Sverige. Jag höll på att spricka varje kväll. Försökte få personalen att ge mig små rätter, det fungerade sådär.
Dom ställde fram tallriken på bordet och sa stolt
-Look small
Jag tittade på portionen och jämförde med Jo:s portion (som var en hel), och kunde inte se någon skillnad. Maten var i alla fall jättegod, och man var ju tvungen att spara ett efterrättshål i magen. Glassen och frukten var nämligen fantastisk..

När vi inte åt badade vi, latade oss och grät en skvätt eftersom jag inte pga snigeln kunde äta parmaskinka (I looove parmaskinka). Vi köpte med oss limoncello mmm.. och den ska drickas typ nästa sommar. =)
Jag tror jag är lite matfixerad.. hela inlägget handlade om mat. Får se om jag kan få några bilder från Jo, så ni kan få se hur det såg ut.

Jag har en vecka semester till .. och imorgon kommer min nya säng.. Jippie!!

Inga kommentarer: