tisdag 12 juli 2011

Att kämpa

Att lida av förlossningsdepression är svårt
Dels ska man inte erkänna det eftersom,
när man får barn ska allt vara fluffigt och rosa.
Det har det inte varit för mig (många svarta stunder har jag upplevt och upplever fortfarande efter 5 mån)
Nu har jag äntligen fått ordentlig hjälp
Nu ska jag försöka hämta upp det jag missat och blicka framåt.

Jag är helt säker på att det kommer finnas många rosa stunder i mitt och lilltjejens liv framöver. Vi ska bara vända den här skutan.
Det är inte lätt, men en sak är att erkänna för sig själv och för andra att det är inte alltid lätt att få barn. Livet är inte rosa med små fluffiga moln.
Tro mig .. Jag vet.

2 kommentarer:

la lizitas sa...

Hej! Jag hoppas du har tid för den där glassen/latten pronto(snart) Det vore såå kul, ringen centrum eller sjön spelar ingen roll.

Btw för mig har det definitivy inte varit rosa-fluff a la mamma-dröm heller. Riktigt tufft ibland,, svårare att hantera det mesta me sömnbrist dessuto. Man tar sig fram som en zombie;)

Vi ses snart!

LabHäxan sa...

Det är sant sömnbristen gör ju det hela mycket svårare.
Jag har dock det senaste med Jo:s hjälp fått sova hela 5 timmar i sträck. Ojoj man är som ny!!