fredag 29 juli 2011

Funderar lite..

I början när Ronja var liten så satt jag många timmar i min fåtölj, då betade jag av alla såpor man kan tänka sig. Bland annat såg jag;
Ensam mamma söker
Lyxfällan
Bonde söker fru

Jag tyckte att det verkade så romantiskt alltid i "Ensam mamma söker" och idag tror jag att jag förstod varför. Alla situationer förstärks av musik. Jag har alltid gillat fina romantiska sånger, det får mig att komma i kärleksmood.
Idag när jag gick min dagliga promenad lyssnade jag på några av de låtar som var med i serien. Då kan jag uppleva den där lyckliga känslan. Man skulle helt enkelt ha bakgrundsmusik i sitt liv, för att få leva mer fullkomligt.

En gammal kärlek/vän till mig .. för längesedan .. när jag var runt 20 :), sa alltid att han ville leva sitt liv med bakgrundsmusik som i en film. Jag förstod aldrig vad han menade.. varför det?
Det tog mig ca 15 år att förstå varför.
Ibland saknar jag honom mycket. Vi var/är väldigt goda vänner. Han gav mig Ulf Lundell och många år av vänskap. Nu bor han i LA USA.. och lever det goda livet.

Mer om det någon annan gång kanske..

2 kommentarer:

Stina sa...

Helt sant ju! En annan sak som är rolig, om man funderar på vilken låt som skulle bli just DITT ledmotiv..?
Jag vet iallafall vilken som passar vissa ex... Djungelbokens "Jag vill ej längre apa mig, Jag vill bara va' en man." hahaha!
DiDitt skulle vara någon het salsa låt, med mycket azúcar i ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker det mesta blir bättre med bakgrundsmusik. Musik påverkar mig massor.