torsdag 19 april 2012

Det var en gång..

En liten tjej
Född i Småland
Nykterist som tonåring
Var okysst vid sexton års ålder
Smal som en speta
Hon trodde på kärleken

Hon utbildade sig till labhäxa i götet
Tillbringade sina lite mer vilda år där.
Hon trodde att hon funnit kärleken många gånger, men det visade sig vara fel.

Flyttade till Hufvudstaden.
Lite äldre lite visare.
Blev besviken
Borstade av sig och fortsatte sin resa.

Så en dag i juli gick hon till gröna Lund med en kompis.
Och där stod han .. Kärleken
Som hon trott och hoppats på i så många år.
Det är tre år sedan.
Livet går upp och ner och hit och dit. Ibland är det fantastiskt, ibland inte så underbart som man kunde önska.
Men..
Det som består som en grund, ett fundament.. är kärleken.
Jag tar den inte förgiven utan vårdar den ömt.
Att älska är en gåva som måste vårdas.
Jag har letat så länge.
Jo.. Du är det bästa som hänt mig. Du är ljuset i mitt liv.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vacker!
Grattis till ditt nya efternamn, men jag är glad att du inte fick det tidigare.
-Då hade jag knappast hittat dej ;-)

/D

Miss Upsey Daisy sa...

GRATTIS! Vad roligt. :)

LabHäxan sa...

Jag tackar och bockar.. Det känns finfint.
Mr D, det känns mycket bra att du hittade mig just då när du hittade mig. ;)