torsdag 5 april 2012

Jag säger bara... SJ

Blev idag kraftigt påmind varför jag tycker SJ är ett företag från hell.

Ska resa med Lillis i påskhelgen, ner till föräldrarna i Småland
För det första bestämmer sig sj att stänga av trafiken till Älvsjö hela påsken.
Vilket gör att vi får ta en annan väg för att slippa bussen till Södertälje.

På hemresan försöker jag få en plats till Ronja bredvid mig. Det går inte på nätet, så jag ringer sj för att boka.
Jag talar om som det är .. Jag reser med en ettåring och vill ha platser Bredvid varandra.
- jaaa då var det fixat säger han glatt. Det var lite dyrare än om man bokar på nätet, men det var det värt. Hennes plats kostade 114 kr.

Hämtade ut biljetterna igår.. Och ser .. Att min ettåring är placerad bakom mig.
VAD ÄR DET FÖR FEL på folk!!

Ringer sj. Hon kvittrar glatt
-Det går att lösa på tåget
Vadå lösa på tåget?
Jag betalade extra för att det skulle lösas innan vi kliver på tåget.

Resultatet blir en mycket ilsken häxa. Det hela löser sig till slut på centralen i Stockholm, men det är så onödigt.
SJ skärpning..

1 kommentar:

Xanthopteryx sa...

Fast avstängningen har ju faktiskt inget som helst med SJ att göra, mer än att de påverkas... Så där är de trots allt oskyldiga. =)