torsdag 27 maj 2010

trist inställning eller?

Vi började prata om giftemål igår vid maten..
och den diskussion var inte direkt rosa rödromantisk.. =)
- Ja men vi kanske ska gifta oss då
- bara få det avklarat liksom
- men jag vill inte ha gemensam ekonomi med dig
- nä jag vet men det kan vara praktiskt
- Det kostar så mycket att gifta sig
- men jag vill ha fest
- men det kan vi väl ha ändå
- Jag vill ha det där religiösa
- Ja ja men det kan jag gå med på
- kanske ska gifta mig i jeans
- hmm vi kanske skulle boka ett möte med en jurist i alla fall
- Så får hon bestämma

Ok då gör vi det?!!

2 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Allt kring giftemål, bröllop etc måste inte vara romantiskt. Det passar även att ibland vara realistisk och diskutera praktiska saker. Jag kan även säga att "bara få det avklarat"-diskussionen känner jag igen... Förhoppningsvis lade motparten in veto på jeansen.

Miss Upsey Daisy sa...

Hurra! Hoppas ni kan hitta den "gyllende medelvägen" i allt.