måndag 3 maj 2010

Tuppjuck..

Fick spader igår..
Jag började prova mina eventuella val av kläder inför bröllopet i Juli.
O jag skojar inte..
Jag var/(kände mig som) en stoooor kaskelottval som strandat på östkusten...
inget i Hela Garderoben satt som det skulle. Det var fettvalkar överallt. Jag kände mig sååå osexig.
som pricken över i..
Tar Jo på sig sin svarta kostym med vit skjorta och slips.. Då vaknade varenda liten cell. Jag går nämligen fett igång på män i kostym. Han var bara så snygg..
och här står jag och bara dallrar..

Det var då jag bestämde mig.
Ska han vara sådär snygg, då ska jag gå ner i vikt och återvinna min kropp som den var innan hela Järnbristanemi historien.
Det är ju lite så..
Att jag har förlorat väldigt mycket av min kondition som jag hade innan allt det här började. Nu är saker och ting inte lätt längre, nu måste jag jobba.
Jag är bekväm som satan.
men..
Det ska gå..
Så..
Från och med nu.. INGA godsaker på veckorna och minst två stycken stavpromenader (har bestämt mig för att jag tror på denna metod, även fast det är lite kärringvarning) i veckan plus tangon. Detta måste ge resultat så småningom.

Hoppas ni hejar på mig..

Inga kommentarer: