fredag 9 juli 2010

Den andra magen..

Dom trodde alltså att det var blindtarmen
ojoj ve och fasa
och komplicerat blir det med gravida kvinnor som man inte kan..
* röntga
* eller göra små titthål och titta in för skojs skull
* eller annat spännande under narkos.

man får helt enkelt vänta.. och sova över (i ett rum med äldre dam som pratade för sig själv och snarkade)
Först skulle jag träffa kirurgen.
Döm av min förvåning när herr kirurg kommer in..
Skit det är fransmannen (hur stora är oddsen? ska jag köpa en trisslott)
-Jag tycker jag känner igen dig
mmm det gör du tänkte jag (vi har hånglat.. pinsamt)
han klämde lite.. och tyckte att jag kunde gå hem och sova, för att sedan komma tillbaka imorgon (idag), för att ta prover.

Kom tillbaka idag har bara gått runt och dragit.. och väntat på att jag ska få gå hem. Har alltså mått mycket bättre idag.
Ytterligare ett ultraljud senare. Han tyckte också att jag kunde gå hem och ringa imorgon. Jag sprang ut därifrån innan de hann att ångra sig.

Nu är jag äntligen hemma.. Perfekt

3 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Enligt min almanacka här borta (USA är ett konstigt land) så är det den 20:e juli idag så jag ber att få gratulera :)

Miss Upsey Daisy sa...

Men mår du bra nu då?

LabHäxan sa...

Tack Thomas.. ja det känns ju lite märkligt det här. Att jag ska bli Mamma. Joel kommer naturligtvis bli en fantastisk pappa. Han har de där lekgenerna.. =)
Miss UD: Under omständigheterna väldigt bra.. tur att det inte var blintarmen till slut.