fredag 3 september 2010

Attiraljer..

Att skaffa barn är som vilken prylsport som helst..
Som golf.. det ska vara klubbor hit och dit med den och den lutningen och materialet.
eller ridning.. det ska var Kyra K ridkläder och läderstövlar, och borstar i äkta svinborst.

Fenomen barnvagn.. det är något man måste ha när man skaffar barn, har jag förstått. Vad jag inte anade var denna enorma marknad.
Var inne i en barnvagnsaffär på söder.. bara för att ja ni vet.. kolla lite.

Jag; till den mycket besvärade expediten
- Har du några kataloger om barnvagnarna som finns en trappa ner
- Nej inte direkt någon samlingskatalog. Vad söker du?
hmmm jag funderar
- jag vill ha en med fyra lika stora hjul.. :)
(Jag tycker dom ser så ostabila ut alla dessa vagnar med små skithjul där fram)
-Vilken tänkte du på.. säger den trötta expediten
- Ja jag tror den hette Bugaboo??
-Jaha du menar den som har vinterhjul?
-????? Vinterhjul ?
- Ja man byter hjul från de små till stora på vintern.. men dom får man köpa till!!
- Ja men det är ju som hittat 980 kr extra för vinterhjul till vagnen med tillbehör som redan kostar 10800 kr (jag tar tre par vinterhjul utan vagn tack!)

4 kommentarer:

Thomas NYC sa...

"Lutningen"?! För övrigt blir golf mest en prylsport för de som tror att dyrare klubbor kan överkomma deras brist på fallenhet och träningsvilja. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Det där med barnvagn verkar vara en historia för sig.. Jisses.

LabHäxan sa...

Hehe Thomas.. mina golfkunskaper imponerade tydligen inte. :)

Miss UD: Ska snart göra ett nytt försök. Någon trevlig expedit som vill sälja, borde vi kunna hitta.

Thomas NYC sa...

Jag skulle dock gissa att dina golfkunskaper markant överskrider mina kunskaper gällande barnvagnar.