onsdag 8 september 2010

Yoga

Förstår egentligen inte riktigt varför jag gör detta gång på gång.. måste ju tycka att det är väldigt bra trots allt.
Har anmält mig till en yogakurs. Sist hade jag träningsvärk i 5 dagar efteråt.

Första tillfället var igår. Då var det en slags introduktion, så vi hann inte yoga så mycket.. så idag kunde jag ta mig upp ur sängen utan problem. Vi får väl se nästa tisdag..
Snigeln tyckte yoga var kanon.
Eftersom jag har gått på en pencillinkur (som avslutades i lördags), så har det blivit väldigt mycket stillasittande. Snigeln hatar att sitta stilla, särskilt på eftermiddagarna.

När vi gjorde solhälsningen och alla de andra rörelserna som man gör i yoga, då låg pyret så still så still och bara njöt. När det sedan skulle meditera, så tyckte den att allt gick väldigt långsamt. Försökte med alla medel få igång mig igen. Tänk vad en sådan liten krabat kan sparka. Välriktade sparkar, oftast med urinblåsan som mål.

Inga kommentarer: