torsdag 9 september 2010

Jag.. en pensionärsmagnet

Den sista dagen av sjukskrivningen (jobbar imorgon igen jippie), firades med en fika.
En latte och en tonfiskmacka på ett favoritfik.
Solen strålade.. härligt
Det var jag och pensionärerna

För att kunna sitta riktigt länge, hade jag tagit med mig ett broderi som jag köpt för mycket längesedan. (tro det eller ej.. jag tycker faktiskt väldigt mycket om att brodera)
Jag tog upp mitt broderi, och satte igång.
Inom loppet av en halvtimme hade jag fångat hela pensionärligans uppmärksamhet.
(blandade utrop)
-ohh att du har tålamod med sånt där, det har jag aldrig haft. Det är så härligt att se. Det är som om man lägger ner hela sin själ.
-På jularna så har jag ibland fått broderade julkort. Ojoj vad fint..
-håller tjejer på med sånt där nuförtiden, det trodde jag inte. Min mamma var riktigt duktig på att brodera.

Japp det är jag och pensionärerna. Cool

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är imponerad. Jag var sämst i syslöjd. En tvåa hade jag trots att jag tränade hemma.. Du är min idol!