fredag 14 januari 2011

Trött är bara förnamnet..

Kroppen har uppfunnit ett visst hormon, som gör att man sover väldigt väldigt lätt (eller i mitt fall inte alls) när man närmar sig slutet på graviditeten.
Detta för att man ska vänja sig vid enorm sömnbrist när barnet kommer och att man ska kunna försvara sitt barn mot rovdjur på natten.
Fantastiskt dumt tycker jag.. som börjar inse att jag inte kommer sova en hel natt på väldigt länge.

Idag har i alla fall IKEA möblerna kommit.. spännande.
Pga min flodhästuppenbarelse så måste jag vänta att packa upp tills Jo kommer hem, det här ordet vänta är ju inte min starka sida.

Börjar säkert packa upp lite i alla fall.. kanske snigeln kommer ut då, kan vara värt ett försök.

3 kommentarer:

Xanthopteryx sa...

Du kanske visst kommer kunna sova på nätterna. Ta inte ut saker i förskott nu. =)

Miss Upsey Daisy sa...

Gick det bra?

LabHäxan sa...

Möblerna är ihopmonterade och alla delar fanns med. Jag hade köpt en väldigt stor fotölj insåg jag när den stod på plats. :( Jag som tyckte jag mätte och övervägde mitt köp så noga.