måndag 21 mars 2011

Drömmar

Ibland när jag går på barnvagnspromenad (även innan kan jag avslöja) så brukar jag sjunga högt till musiken som jag lyssnar på.
Ibland funderar jag på vilken låt jag skulle sjunga om jag var med på audition till Idol, vilket är en lite hemlig dröm (mindre hemlig nu)

Jag vet inte om jag avslöjat detta, men jag kan faktiskt sjunga och är musikalisk.
Sjungandet sträcker sig långt tillbaka i tiden. Jag var typ 8 år när jag började i min första kör och min morfar (mycket musikalisk man) lärde mig spela "blinka lilla stjärna" på mitt leksaksträpiano när jag bara var en liten parvel.

Detta är något som jag vill ge min dotter .. mycket sång och dans

Hon har musikgener så det kommer bli mycket sång och dans i hennes liv. Både jag och Jo dansar. Vi dansar argentinsk tango tillsammans, jag dansar mycket latininspererat och Jo dansar street. Hon har en faster som går på musikhögskolan här i Stockholm och en farmor som sjunger i kör.

Värsta resurserna :)

4 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Jag trodde det var allmänt kännt att du kunde sjunga. Så du har inte talat om för världen/allmänheten att du kan/kunde(?) låta som mössen när de sjunger i Askungen på julafton?

LabHäxan sa...

Neeej den talangen är inte utannonserad till världen förrän nu.. :D

LabHäxan sa...

Haha det är kanske det som jag ska framföra för Idoljuryn. Tror du dom blir imponerade?

Thomas NYC sa...

Jag är åtminstone imponerad men nu sitter jag ju tyvärr inte i Idoljuryn..