fredag 18 mars 2011

På östfronten..

har det varit kaos.. som slutat i sjukskrivning.
Allt ska ordna sig med tiden sägs det.

Har inte anlitat någon städfirma än, vilket resulterar i följande..
Vår hall ligger precis innanför dörren.. som nästan alla hallar gör.
I hallen har vi en entrématta som jag vunnit på mitt företag (med hundmatsreklam). En sån där med gummi på undersidan och mjuk och fluffig på ovansidan.
Den skyddar pakettgolvet eftersom vi måste ta in barnvagnen.

Till höger i hallen ligger vårt "stora" badrum.
Sambon som badat i badkaret korsar hallen och då matta och kommer ut i vardagsrummet (där jag och Ronja sitter).
Säger glatt
- Det är värsta beachkänslan i hallen

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta

8 kommentarer:

Xanthopteryx sa...

Skratta såklart! Man ska se det positiva med allt! =)

Thomas NYC sa...

Låter bra tycker jag. Beachkänsla är väl nice? Dags att släppa kontrollen lite och gilla läget.

Thomas NYC sa...

Syftade självklart bara på beachkänslan. Kaos och sjukskrivning kan inte vara roligt.

LabHäxan sa...

Ja du Thomas: Du som kanske känner mig lite (Har inte ändrat mig jättemycket från göteborgstiden), vet ju att jag har ett kontrollbehov som heter duga. Jag övar varje dag på att inte få spader på grushögar och dammälgar. Det är mycket svårt.

Thomas NYC sa...

Om du inte ändrat dig så mycket så tror jag att jag känner dig rätt så bra. Fyra rätt så aktiva och 12 mer eller mindre aktiva (med en del uppehåll) år borde ju ha gett mig en del kunskap i ämnet.

LabHäxan sa...

Fantastisk vad tiden går snabbt. Det kändes som igår när vi träffades på Mc Donalds på kungsgatan (som inte finns längre och inte har funnits på hur många år som helst). HaHa :)

Thomas NYC sa...

Ja det otroligt så fort tiden går. Jag har snart kännt dig halva mitt liv. Hade faktiskt inte koll på att McD hade stängt men så har jag ju inte tillbringat så mycket tid i det kära Göteborg de senaste tolv åren.

LabHäxan sa...

Det var inte mc på Kungsgatan utan på avenyn.. Är inte så bra på götet heller nuför tiden