onsdag 30 mars 2011

Frisörer och ordet inte

Frisörer förstår eller vill inte förstå ordet INTE
Jag var hos en ny frisör idag.
Var tvungen att ta en mycket närmre hemmet, eftersom jag numer har lite begränsat med tid.
Jag slog mig ner i stolen
Vi kom överens om hur mycket som skulle klippas på längden.
Jag poängterade väldigt tydligt, att jag INTE ville ha förmycket uppklippt. Jag måttade med fingrarna max uppklippning ca 2 cm.
Ja Ja säger hon och börjar klippa

När hon är klar och jag ser resultatet.. så kan jag konstatera att hon misslyckats brutalt på båda punkterna.
Mitt långa hår var klippt till lite nedanför axlarna.. dvs 15 cm istället för de 5 hon måttade från början.
Hon frågar; Är du nöjd med längden?
Vad ska jag säga.. Nej jag tycker att det är lite för kort.. och vad ska hon göra åt det?
Håret var även väldigt mycket uppklippt. Jaha en champion tänkte jag när jag tittade i spegeln.

Välkommen åter!! Nä jag tror INTE det.
Va roligt då ses vi snart igen..

1 kommentar:

Stina sa...

Jag har funderat på det där fenomenet... Undrar om de inte lyssnar från början eller om de lider av dåligt korttidsminne? Eller om de blir maktgalna då saxen hamnar i deras händer och känner att "NU, NU har JAG kontroll! Muahaha!" Hemskt släkte det där i alla fall... Hur många gånger har man inte gått ifrån frisören med gråten i halsen :-(