söndag 6 mars 2011

Hjälp..

Att ha barn tar väldigt mycket tid. Det är svårt att tro att lite amning-sova-byta blöja-gosa kan ta så lång tid.. men det är dygnet runt.
Detta har resulterat i en lägenhet of hell.
Hatar när det är stökigt.. jag tycker inte om när det kommer hem folk (= släkt och vänner) och lägenheten befinner sig i en grå dimma. Mitt i den sitter jag själv i mysbyxor, nattlinne (som jag inte hunnit ta mig ur på hela dagen) och otvättat hår. Rysningar.

Jag har börjat titta på lösningar;
Lösning nummer ett heter städhjälp. Varför inte utnyttja det här RUT avdraget. Varför inte unna sig ett rent hem. Det kostar som ett restaurangbesök, en gång i månaden 4 timmar. Restaurangbesök kan ju jag och Jo ändå inte ägna oss åt på ett tag.

Mmmm jag suger på den karamellen ett tag

Inga kommentarer: