fredag 21 oktober 2011

Febertoppar.. och dalar

Lilltjejen var som en het vedspis igår.
Man kunde steka ägg på hennes mage.
Stackars skruttan
Det är så svårt när sådär små barn är sjuka.
Hon gråter och tittar på mig.. Hjälp mig då mamma
Jag kan inte förklara varför näsan rinner och varför det känns så konstigt i kroppen av febern.
Jag kan heller inte tala om att det kommer bli bra snart.
Jobbigt!!

Jag tar lilltjejen och bäddar ner henne i sängen under hennes stora vintertäcke som jag tagit fram.. eftersom jag tänkte att det är väl det man vill ha när man är sjuk. En varm säng och vatten att dricka plus sooooova.
Läste rön på nätet vad man ska göra med febriga bebisar;
Ha det svalt i rummet, klä bebis svalt, ha svalt täcke

jaja ytterligare än gång gjorde jag tvärtemot all expertis
(men jag tror det gick bra)

1 kommentar:

Anonym sa...

Man fyller flaskor med kalt vatten,vilka läggs under lakan omkring barnet, och låter babyn ligga, plus den andra råd man får.! Observandum : och kompetent läkare bedömning.