fredag 29 januari 2010

Livet kan ändras.. snabbt

Nu har jag försummat min blogg igen.. men denna gång har jag en förklaring.
Jag har varit sjuk en längre tid, närmare bestämt sen i okt. Järnbrist mm. Efter nyår har jag känt mig väldigt trött, men ändå helt ok. För ett tag sen hittade jag dock en knöl på halsen. Hua! sådant är väldigt jobbigt, och googlar man på knölar på halsen så blir det mindre roligt..
Jag pallrade mig till läkaren. Det togs prover.. Dom visade att jag inte har fått något mer järn på de här två månaderna, värdena är oförändrade så också symptomen. Läkarn försökte förklara att hon trodde att jag har en infektion i min kropp som inte vill släppa taget, och knölen på halsen är en förstorad lymkörtel.

Vi ska ge min kropp en tidsfrist på 3v, sen måste det hela undersökas närmre. Jag hoppas att den lägger sig tills dess och att livet kan rulla på som vanligt. Jag och Jo har ju så mycket planer, som jag verkligen ser fram emot. Jag känner ju mig så nöjd att ha träffat honom, men jag kan inte hindra de stora svarta molnen som skymmer solen. Det är väldigt lätt att säga tänk positivt.. men svårare att utföra. Det är lite slitigt..

När man är frisk har man hur många önskningar som helst, när man är sjuk endast En..

3 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Tanker pa dig och hoppas och tror att allt ordnar sig till det basta.

Christina sa...

Gumman! SOm sagt, bördan blir lättare att bära om man delar den på två. Jo finns vid din sida, så sudda bort de där molnen nu! Planerna kan ni sätta till verket ändå. Vad annars väntar du på? Ta en dag i taget och en klysha: Carpe Diem!!
Många kramar till dig min vän <3

Miss Upsey Daisy sa...

Det låter tråkigt men jag hoppas att det blir bra snart att knölen lägger sig så fort som möjligt. Jag ska hålla alla tummar jag kan för dig. största kramen!