onsdag 14 april 2010

Tokerier..

När jag åker pendeltåg på morgon åker jag ju inte ensam direkt, utan på tåget finns så mycket tokerier. Jag skulle till exempel vilja fråga..
- Mannen som alltid åker samma tåg som jag, som är klädd som en handelsresande från 1800-talet. Han har stärkkrage, plommonstop, väst, halsduk, kängor (som absolut Är från 1800-talet) och kostym med klädda knappar. Stiligt.. men varför? Tycker han att det är snyggt? eller är han kanske Amish, eller har hans arbetsgivare tvingat honom klä sig så eftersom han jobbar i en antikvitetsaffär??
- Mannen som är klädd helt i läder och ser ut som den mörkhyade mannen i Matrix dvs helt rakad. Som oftast sjunger högt från sin iPod, men endast då väl valda delar. Hur tänker han?
- Eller en lååång man med skinnkappa med pälskrage samt en handväska i format som en luddig kudde. Hur tänkte han när han köpte sin nya handväska? Oh den här var ullig och gullig den passar min krage på rocken, den tar jag.

Ibland skulle jag bara vilja förstå..

Inga kommentarer: