tisdag 22 februari 2011

Bokrea

Jag har varit på bokrean
dvs
Gått in på adlibris och shoppat loss.
Det är nämligen det man kan göra när man är hemma med spädis (om man vill göra åt pengar och det vill man ju).
Handla på nätet. :)

Jag har handlat CD-böcker, närmare bestämt 4 st plus en bok om spädbarns vård. CD-böcker är det ända jag kan roa mig med nu när allvaret börjar på torsdag. På torsdag börjar Jo jobba igen efter att ha varit hemma en månad.
På torsdag kan jag inte lämna Ronja till någon.
Det är här CD-böckerna kommer in i bilden.
Ronja vill inte att man ska sitta ner utan vill bli buren i bärsjalen hela tiden (förutom när hon äter 9 gånger om dagen).

När man jazzar omkring med bärsjalen, så kan det behövas underhållning. Man kan lyssna på en bok, annan bra musik eller öva de salsasteg som man kommer ihåg.
Man kan även sjunga högt ur utbudet på ifånen.. just nu är det Lisa Nilsson som gäller. Jag tror Ronja gillar det.

Inga kommentarer: