söndag 27 februari 2011

Så här hade jag tänkt mig mitt liv som mamma..

Eftersom jag är en kvinna i karriären, så hade jag tänkt mig en kort och lätt förlossning. Jag måste ju läsa mina arbetsmail i alla fall en gång var tredje timma.

Tänkte även att spädbarnsperioden var en baggis.
Jag hade tänkt mig att jag skulle kunna fila naglarna i lugn och ro medans min söta bebis sover sött i ett antal timmar.
Hade även tänkt mig många och långa fikor med mina mammalediga väninnor Räknade kallt med att få sova i alla fall 7 timmar på natten i sträck.
Anlitade en egen PT (som på solsidan) för att jag snabbt och lätt skulle vara i form till senast 1 April. Passade även på att shoppa lite nya snygga välslimmade vårkläder. Bokade även en klipp och slingtid. Sitta hos frisören i x antal timmar med ett spädbarn, kan väl ändå inte vara några problem. Dom sover fint i vagnen. Jag ska bara vara ledig och njuta under min barnlediga tid. Från början Februari till September ska jag bara njuta.

Nähä!! Va!! är det inte så här det är att ha barn..?? det var konstigt. Ingen av mina vänninor som har barn har talat om detta för mig. Ingen glamour. ;)

Inga kommentarer: