tisdag 8 februari 2011

Tidsbrist

Att skaffa barn är en baggis.. eller?

Aldrig hade jag trott att jag skulle bli fast i sängen eller fåtöljen i ca 12 timmar pga sällskapssjuk bebis.
Det är fint att vara poppis, men kan bli lite frustrerande eftersom vi ibland har väldigt svårt att förstå varandra.
Hon är världens vackraste unge vår Ronja (smeknamn.. eftersom hon är värsta rövardottern). Nu sover både sambo och barn och jag kan äntligen få lite tid för mig själv.

Saker tar lite längre tid nu än vad jag är van vid.

tidsschema
* Beställa ett linne och ett nattlinne på nätet. Började med detta i söndags är ej avklarat än
* Ta en dusch i lugn och ro. Kommer antagligen inte inträffa den närmaste tiden.
* Göra tvättlappar av gamla handukar. Funderade på detta när Ronja inte ens var född och är inte avklarat än (hur svårt kan det vara att få fram en sax och klippa lite hmm)

Inga kommentarer: