lördag 27 augusti 2011

En komplimang i tiden

Innan blev jag glad när någon sa;
- Oh vad du är fin i håret
Det blir jag nu också i och för sig
men..
Den finaste komplimangen jag fått på länge fick vi idag..
Den löd
- Ert barn är ett tryggt barn det kan man se

Oj oj vad det värmde i mammahjärtat.
För på något sätt är det detta man vill ge mest av allt till sitt barn
Trygghet
För trygghet är en mycket bra början i livet.
Trygghet
gör att man har något att bygga på, en bra grund för kärlek och värme.
Så att man klarar sig i denna hårda kalla världen.

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Moderskapet gör under med dig. Inte för att jag inte tror du var bra innnan men det märks verkligen att du "vuxit".

:-)

Miss Upsey Daisy sa...

Din kärlek till till barn lyset igenom..

LabHäxan sa...

Du är så snäll.. jag tror att man tvingas fundera lite mer på sin situation när man får barn.