tisdag 16 augusti 2011

Fysiska problem..

I lördags vaknade jag och allt var svart..
eller i alla fall klockan på mikron, spisen, badrumsbelysningen (fick duscha i mörker) och resten av alla eldrivna apparater.
Skit.. jag kan inte göra bebisgröt på spisen, jag kan inte surfa (haha de två viktigaste sakerna)
Elen kom i alla fall tillbaka efter en timme.

Det som inte hämtade sig var hissen i trapphuset.
Jag har fortfarande fysiska sviter efter barnafödande och går inte gärna i trappen.
Jag har även en mycket dyr barnvagn som jag har i hallen (är inte sugen på att bära den upp och ner) och inte jättegärna förvarar i barnvagnsrummet.

Ringer till hissjouren kl 08 på lördagen, hissen skall snart lagas phu!!
Ringer igen kl 11
Ringer ytterligare en gång vid 15
Då får jag ett surt svar att vi faktiskt inte har något serviceavtal på hissen så ring fastighetsägaren.
Vänta nu!!
Har jag inte ringt fastighetsägaren är inte det svenska bostäder?
Nej svarar hon surt.. Vem är det då?
Det visste hon inte.
Ringde schindlers hiss som har avtal med de andra hissarna
mycket riktigt inget avtal på vår hiss, men på grannens. (ligger i samma huslänga)
Ringer bovärden på måndag morgon
Han ska kolla lite säger han
Ringer även kontoret Svenska bostäder och tjejen jag pratar med tycker att det är dåligt och skall fixa.

Under tiden bär jag alla saker inkl bebis upp och ner i trappan 4 våningar. Min kropp tycker att det är pest.
Idag ringer jag igen till kontoret och frågar hur det går
Ny människa vill koppla mig till kundcenter (vilka jag redan talat med)
Får Numret till Chefen
Ringer dit.. han svarar inte, talar in ett desperat meddelande i hopp om att han ska bry sig om mig.
Ingen ringer
Ingen hör av sig
Ingen lagar hissen

Detta är semestertider.


Inga kommentarer: