fredag 26 augusti 2011

Lilltjejens första möte med gud (eller andra kanske)

Hon är inte så intresserad eg, mest av lampor och att möjligen få suga lite på psalmboken
men..
det märks att hon har varit med mig under lång tid i kyrkan (i magen)
hon blir alldeles lugn och somnar .
Fast orgeln brötar på med full pipa, så sover min lilla skatt.
Hon tycker om att höra mamma sjunga.
Hon tycker om att höra prästen prata.

Det var roligt att få presentera henne för mina favorit tanter och farbröder i kyrkan på östermalm. De blev så glada när de fick se henne. Då förstod de vad jag har gjort det senaste.
Jag ser det som en stor tillgång att hon får träffa äldre människor och med det menar jag sådana som är i min farmors ålder (som är den enda av mina far och mor föräldrar som lever).

Hon ska på detta sätt (tänkte jag) så småningom få lära sig att uppskatta och respektera äldre.

Inga kommentarer: