fredag 30 september 2011

Ensamma mamman

Min vecka som ensam mamma börjar lida mot sitt slut.
Ronja älskar att umgås med mormor och morfar,
dom har hittat på så mycket bus.
Jag har varit lite lätt stressad, i onödan kan jag tycka så här i efterhand.
Nu vet jag hur det är att resa med bebis. Check
Nu vet jag hur det är att placera ungen i ett helt nytt rum i en helt ny säng för att sova för natten. Check
Nu vet jag hur hon reagerar i ny miljö. Check

Hon får med beröm godkänt
Jag får ett medelbetyg, nervositeten drar ner det hela.
Jag måste lära mig att lita på mitt lilla charmtroll. Hon klarar det här.

Imorgon träffar vi Jo igen, som har varit på konferens i Tyskland.
Vi har nu fått en chans att uppskatta den vardag (som jag ibland tycker är döööötråkig) som vi har hemma. Det är inte så dumt ändå.

Borta bra men hemma bäst.

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Bara det inte blir för mycker hemma. Måsta ha endel borta med.