lördag 17 september 2011

Jag börjar bli gammal..

När jag satt och väntade på tåget häromdagen, stod en hel klunga fnissiga tonårstjejer bakom mig.
Den ena tjejen tar av pappret på en glass.
När hon är klar med det släpper hon pappret rakt ner där hon står (om hon sträckt ut handen i motsatt riktning hade pappret hamnat i en papperskorg).
Utan att tänka mig för vänder jag mig om och säger
- Du tappade pappret
Jag trodde nog att hon skulle böja sig ner ta upp pappret och tycka att det var lite pinsamt, men inte dagens ungdom.
Hon tittar provokativt på mig och svarar
- Jaha oj då hoppsan!

Först tänkte jag .. stryk skulle dom ha :)
men sen funderade jag lite till
Undrar om det är dom eller jag som förändrats. Om ungdomar idag år 2011 är mer ouppfostrade, eller om det är jag som blivit mamma och vill göra världen till en finare plats. Det är nog jag som har förändrats.
Så jag lät dom håna mig resten av väntetiden tills tåget kom.. förhoppningsvis kommer dom också inse en dag och kanske lägga pappret i soptunnan.

Inga kommentarer: