fredag 9 september 2011

Klyvenhet

Karriärskvinnan inom mig vill bli tillfredsställd med jobb. En kär gammal känsla som dyker upp.

Jag har alltid velat vara någon, fylla ett tomrum genom att jobba hårt. Visa för världen att jag duger och är duktig.
Jag älskar mitt jobb, jag brinner fortfarande för min karriär men..
tomrummet behöver jag inte längre fylla med arbete.
Tomrummet är fyllt av det bästa som jag har åstadkommit i livet..
Min lilla familj.
Det finns ingenting som kan mäta sig med det .. inget jobb eller pengar i världen.

Det känns skönt.
Med denna kännslan kan jag gå till jobbet .. jobba .. gå hem och bara känna mig nöjd. O hemma väntar två personer som verkligen ser den som jag är.
Den ena kommer krypande och säger -Mamam
Den andra kryper inte längre :), men är ändå glad att se mig.

Inga kommentarer: