tisdag 8 december 2009

Från det ena till det andra..

Jag funderade på de här maskinerna som finns på Liseberg och Gröna Lund.. Man stoppar i ett mynt och så får man styra en klo över ett berg av mjukisdjur (oftast). När man sett lämpligt mjukisdjur som man vill ha (eller så kör man på taktik dvs en mjukis som ligger väldigt bra till), då trycker man på knappen och klon går ner mot målet... Sluter sig och sen kommer problemet..
Mjukisdjuret skall hänga med i klon till en lucka där det ramlar ut i verkligheten.

Jag har hört att det går till på följande sätt, men jag har dock aldrig sett det. =( Är det någon som har det? Har någon vunnit någon mjukis på detta sätt?
Jag tycker klon verkar så ospänstlig. Klon grabbar tag om mjukisen, men sen blir den helt lam och tappar det.. ganska omedelbart eller så på vägen till luckan.

Jag får åka till Liseberg i sommar och studera ämnet..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min syster är expert på mjukisfiske. Napp tre gånger av fyra. Det gäller att hitta de som ligger ovanpå. Klon är så "svag" att om det finns minsta lilla motstånd eller om klon börjar gunga så tappas gosigheten. Sen hjälper det förstås att sikta :)
M.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vet folk som plockar men jag är sjukt dålig på allt vad sådant heter.. Skulle liksom inte ens försöka..

ps. näe och jag köper inte lotter ;-)

Christina sa...

Hallå kompis!
Jag kan! Som Anonym säger, är helt rätt! :-) Ännu bättre om man får grepp runt huvudet eller liknande utväxt :-D M är den som lärt mig!

LabHäxan sa...

He he en hel hög med gosedjursfiskare i vårt avlånga land. =D