tisdag 14 juni 2011

Då var det döpt




I söndags döptes hon vår lilla tjej

som den solstråle hon är, strålade hon i kapp med solen utanför.

Med fanns de stolta föräldrarna och hennes fantastiska faddrar i form av herr och fru D. Jag och Jo är så glada över att de ville vara en extra resurs till vårt lilla troll.
Övriga släkten var med och det blev smörgåstårta och cheescake efteråt.

När det vankades kaffe frågade jag Jo:s farmor om hon inte ville ha en tårtbit. Nej sa hon det ville hon inte ha, men när hon sedan såg alla komma med sina cheescakebitar verkade hon ångra sig. Hon ville nog ha en sådan där bit i alla fall.

- Vad är det? frågade hon
- Alla svarade Cheescake
Hon såg bekymrad ut och sa
- men kan ni inte prata svenska så jag förstår


Hon fick så många fina saker så att hälften vore nog.. smycken, leksaker och kläder.
Fast vi fick en dålig start Ronja och jag, så tycker jag att vi börjar komma ikapp oss. Hon är ju den mest underbara lilla tjej man kan tänka sig.

Inga kommentarer: