söndag 5 juni 2011

Halleluja röststyrning

Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja ha en funktion på telefonen, där man bara säger namnet på den person som man vill ringa. Detta skulle vara bra när jag har bebis i famnen och vill ringa Jo, utan att ta upp telefonen och leta i kontaktlistan.
Jag sa detta till Jo
Det finns redan svarar han

Mycket riktigt ..
Jag håller in knappen på headsetet och säger
- Ring Jo
och en man säger ringer Jo H
Som en bonus kan jag säga
- Spela Lisa Nilsson
och mannen säger spelar låtar med Lisa Nilsson
Ja vad säger man.. typ Fantastiskt!!
(kände mig samtidigt lite medelålders tantvarning)

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är också kass på teknik...

LabHäxan sa...

Hehe jo kass är väl bara förnamnet. Jag som köpt ny fin jätteavancerad telefon. Brukar säga till min sambo att det är tur att han finns, annars hade jag aldrig fixat den där telefonen.