måndag 20 juni 2011

Humöret går upp och ner

Det är nog detta som är värst just nu..
Att jag inte riktigt kan skaka av mig den jobbiga förlossningsdepression som bitit sig fast.
Ena dagen är allt toppen
nästa dag är allt botten
Även detta har sin tid, så länge hormonerna dansar hambo i min kropp kommer det att bli svårt att bli av med den (säger dom som förstår sig på det här).
Sju månader sägs detta ta..
två månader kvar alltså.

Jag vill ju kunna njuta till fullo.. men ibland är det som om det bor någon annan i min kropp.

3 kommentarer:

la lizitas sa...

Ja men det där lät ju bra! Hoppas på att alla dessa hormoner viker av och lämnar oss njuta till fullo om 2 månader. Det kan verkligen vara en bergodalbana då man ena dagen älskar lilla B älskar att vara mamma, ledig... bla bla nästa dag kan det vara hur tungt som helst, så man nästan vill ta semester från sig själv, till Bali, ensam, filosofera och bara vaaa.. :)

Fin blogg! Vi ses snart, IKEA, ringen C. Vadsom, hur kul som helst att du har ideer! Så SMSa mer än gärna!

Liza & Bianca

la lizitas sa...

Ja alltså..hahha älskar sitt barn gör man ju högre än allt alla dagar :) Vissa dagar känns det dock mer underbart än något annat i universum andra dagar är man för trött för att orka känna mer än nödvändigt.. hohoho :)

LabHäxan sa...

Jo det är klart att man älskar sin lilla tjej mer än något annat på denna jord. :)
men..
Det är jobbigt ibland och man måste få säga det. Viktigt är dock att man även ser det fina och roliga i att vara mamma och inte bara negativt. Det handlar ju egentligen inte om kärleken till barnet utan det är så komplext.

Roligt att du tyckte om min blogg. Jag försöker att varje dag utmana mig själv. Genom aktivitet så lär jag mig hantera min nya sitution. Det är ju alltid kul med sällskap, man vet aldrig vad som händer. Jag sms:ar ;)