tisdag 9 november 2010

Jag har blivit Lurad av VimsaDekor..

O nu vill jag hindra alla andra från att bli detta också..

Jag har beställt saker.. Jättefina saker.. En väggtext till Jo i födelsedagspresent (fyllde år för en månad sen) och väggdekorationer till snigelns rum. Jag har sett fram emot att montera upp det söta tåg som jag beställt till barnrummet. Ingen Leverans och jag är 980 kr fattigare, eftersom jag betalade på nätet i god tro om att jag skulle få mina saker.

Jag var till slut tvungen att anmäla företaget för att få respons.. fick då liksom alla andra som beställt av företaget beskedet att leveransen skickats för 2 veckor sedan. Antagligen någon på posten som äter paket från vimsa dekor.

Har nu begärt mina pengar tillbaka, och lovat dra in anmälan när dom befinner sig på kontot. :(

Update: Fick mina pengar tillbaka i en fantastisk fart. Tänk om all denna energi som VD har lagt på mig sen jag anmälde företaget, lagts på mig när jag var en snäll och trevlig kund (i början).. så hade allt detta aldrig behövt hända.

5 kommentarer:

Xanthopteryx sa...

Betalade du med kreditkort? Det finns en chans att du kan återfå pengarna via banken då...

Miss Upsey Daisy sa...

Fy så tråkigt. Håller en tumme för att det löser sig. :)

LabHäxan sa...

Allt är löst.. men det känns tråkigt att behöva anmäla för att få respons från ett företag. :(

Anonym sa...

Hej!
Har råkat ut för denna Veronica också... :(
Gjorde du en vanlig anmälan till polisen??
Eller hur gick du tillväga för att få pengarna tillbaka? Mvh Sara

LabHäxan sa...

Hej sara!!

Usch vad tråkigt! Jag ringde till poliskontoret i min närhet och berättade vad som har hänt osv osv. Du får sedan ett papper i din brevlåda med anmälan.
När jag hade anmält skrev jag ett mail till företaget och berättade att jag anmält dom och om jag fick mina pengar tillbaka omgående så drar jag tillbaka anmälan. Jag fick pengarna mycket snabbt.
Var lite sugen på att ha kvar anmälan, men att dra tillbaka den var en del av det jag lovat företaget.

Hoppas det löser sig!!
Tala gärna om hur det gick!
/ MVH häxan