tisdag 16 november 2010

Min första kärlek

Ja det här min första kärlek (bilden är lånad härifrån).
Det kanske inte är så många som vet vem han är. När jag var ung så var jag kär i Nils Poppe. Visst är han stilig.
Vad jag inte tänkte på då var åldersskillnaden.
Har funderat på den en hel del så här i efterhand. Han är nämligen född 1908.

Vilket gör en nätt åldersskillnad på 66 år. En annan baksida med vårt eventuella förhållande är att han dog år 2000.

men när man är liten finns inga hinder..

1 kommentar:

Thomas NYC sa...

Nils Poppe känner väl alla i vår ålder till? Jag gillade alltid honom och kommer mycket väl ihåg honom, speciellt för de utomhusteaterföreställningar som alltid visades på TV någon gång under året när jag växte upp. Jag hade länge endast sett honom i komedier så kommer ihåg att jag blev aningen förvåndad när jag såg honom i Det sjunde inseglet.