måndag 15 november 2010

Temabloggande är det bra? Vi kan försöka.. Jag ska börja med att Presentera mig själv :)

Jag är idag 35 år, nästan 36 (i dec).
Föddes med kejsarsnitt (tyckte världen kändes bättre på rätt håll än att vara vänd med huvudet nedåt.. amatörer) på sjukhuset i Jönköping.
Valde en naturvetenskaplig inriktning på gymnasiet. Älskar matematik och logiskt tänkande (helst skulle hela världen vara just logisk.. men det har jag märkt att den inte är).
Ville bli veterinär, präst och apotekare.
Sökte in till de två sistnämnda, kom inte in.. så jag blev Lab.råtta istället. Utbildningen till råtta ägde rum i Göteborg. Blev kvar där i totalt 12 långa, men roliga år.

Funderar fortfarande ibland på det där med präst.. (försöker bli av med de tankarna genom att besöka kyrkan så ofta det går)

Flyttar till Stockholm för att vidga mina vyer.
Jobbar nu på ett medelstort djursjukhus i Stockholmstrakten. Där gör jag det som jag är bäst på.. nämligen att vara chef över mig själv. :)
Bor söder om stan tillsammans med den bästa sambon/festmannen i hela världen. Tillsammans har vi bakat en bulle som just nu jäser i min ugn. Så snart kommer vårt liv se väldigt annorlunda ut.
Jag hatar att stressa. Är en tidsoptimist vilket ofta bidrar till att jag blir sen, tyvärr!! Älskar mina vänner och att umgås med dem (så mycket som jag bara hinner, har varit lite dåligt det senaste). Jag tycker om att inreda.. färger som passar ihop gör mig glad. Är latte och colaberoende.
Det senaste pga hormonerna har lite andra spännande saker debuterat som anjovis i burk, saltlakrits, saffransbullar och julmust.

5 kommentarer:

Thomas NYC sa...

och har bott i Stockholm så länge nu att ä blir e. :-)

Sorry, kunde inte låta bli.

LabHäxan sa...

eta rekor i greset.. nej knappast. Funderar på om jag hade stavat fel någonstans, men hittade inget. Hmmm!!

Xanthopteryx sa...

Reker, de e ju sånna man eter...

Thomas NYC sa...

Du var definitivt på rätt spår. Jag skulle kunna säga att baserat på vad du har skrivit idag och tidigare så är du väldigt "fäst" vid din sambo.

LabHäxan sa...

Jag skrev eg inte fel.. med festman. För jag har trott i hela mitt liv (eller i alla fall en del av det), att det stavas så.
Att det är någon man går på fest med snarare än någon som man är fäst vid. Tänk vad jag kan lära mig saker.. Innan vet jag att jag har skrivit med Ä, men det har mer varit som en ploj .. eftersom jo brukar kalla mig sin lilla fästing.