onsdag 17 november 2010

Mina Föräldrar..

Är det sista gifta paret i Sverige (känns det som), har varit gifta i 37 år. Detta tycker jag är fantastiskt i dessa tider.
Dom bor i den lägenhet som vi flyttade till när jag gick i klass 4. Den ligger lite utanför Jönköpings citykärna (dom är inte religiösa).

Min pappa är som pappor är mest. Händig och dataintresserad. Har ett intresse som gjorde att jag sökte mig till djurbranschen. Han är nämligen delägare i ett antal bruna travhästar (tror att det är två stycken). Dom matas ständigt med morötter, för ett bättre resultat (ett slags doping). Fungerar hyfsat.
Min mamma är sjuksköterska. Kan inte mycket om stativet (kroppen), utan har inriktat sig på själens spegel.. Ögat.
När jag var liten tejpades jag flitigt ihop av min mamma. En gång blev hon lite spak (vill jag minnas), och det var när jag klämde lillfingern i en järngrind.

Jag tycker att dom har gjort ett bra jobb med uppfostran av sitt enda barn.. hon har blivit en bra människa :)

2 kommentarer:

Xanthopteryx sa...

Oh, vad kul! Lite som min mamam och pappa. Gängade i typ runt 40 år (minns ej exakt), och bott i samma hus lika länge (och deras bröllopsbrödrost som jag 'ärvt', den gick till gud för något år sedan, efter runt 40 år i trogen tjänst). =)

Thomas NYC sa...

Jag läste det följande som en och samma mening "som pappor är mest: händig och dataintresserad" vilket nästan fick mig att skratta högt. Jag tror nog att även min kära pappa skulle dra på munnen åt ironin i detta påstående när det kommer till honom. Han har dock andra goda sidor som kompenserar.