måndag 24 augusti 2009

Helgens bravader..

Jo jag vet att jag är en dålig människa.. dålig i alla fall på att blogga. Mitt liv är ju så fullpackat med intressanta och händelserika saker.. eller hur va det nu igen?
Vi hade vår första fredagsmyskväll, allt gick lugnt till.

På lördagen besökte vi Öland, Sameland, Skåneland, Småland, Värmland och Blekingeland. Det klappades tjocka kaniner och gullades med fluffiga hönor. Vi råkade hamna på matmässan i Tantolunden.
Jo fick sedermera sällskap av en massa ekologiska och kravtänkande människor. Jag hade bara ett krav, en äkta polkagris. Vi travade runt i säkert en timme bland grönsaker och kroppkakor. Till slut va jag så ledsen, att Jo fick muta mig med råchokladtryfflar (som såg ut som något man plockat upp ur kattlådan). Det fick duga, de var faktiskt goda (om man blundade och åt).

Igår va det dax för Parkteatern igen. Jag, Jo och Jo:s mamma C var i VitaBergsparken på Cullbergsbaletten.
Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig.. Jag tror jag hade förväntat mig tåspetsskor. Såg dock inte ett enda par.
Till musik som påminde om ljudet som är kvar när alla tv-program är slut för kvällen, dansade alla 10 dansarna (tror de var så många) på olika danser. Det bästa var nog kyssdansen. En kille och en tjej som kysste sig igenom säkert 5 min dans. Jag och Jo beslutade oss för att gå hem och prova.. vi kanske kan ha en privatföreställning till Jul.

Inga kommentarer: