torsdag 27 augusti 2009

Visste ni..

Att hångelsoffan Nr 1 står utanför biograf Victoria på söder i Stockholm? Jag fick detta bekräftat igår (anm inträffade 090825).
Jag och M satt och hade en djup konversation, med varsin utsökt latte.
Plötsligt från ingenstans dök en kille upp (i min ålder) och slängde sig i soffan. Efter honom kommer hans "flickvän", eller något liknande.. en tjej i vilket fall. Hon kastar sig över honom och skriker.. Oh Hångelsoffan!! Min kaffe får en något beskare smak när hon i hångeliver visar halva sin icke trosförsedda bak. Lika hastigt som de kommit dit, försvinner dom (skönt! sådan spontanitet kan inte vara bra för mänskligheten, och definitivt inte för mig).

Jag och M bara stirrade på varandra, och kunde inte komma överens om vi skulle skratta eller gråta...

Update: Detta inlägg är nu tillrättat och skrivet i imperfekt. Nämnda stavfel är också tillrättade (och M Bäska droppar stavas faktiskt med Ä tro det eller ej). Finns övriga önskemål om stavning samt grammatik.. maila gärna till följande adress: lets.salsa@hotmail.com. Puss och Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

I natt drömde jag om att jag var en fotölj på en teaterestrad. In på scenen kommer två teletubbies som jublande skriker "hångelsoffa!" därefter kastar sig över mig. Sen vaknade jag av att jag min högerarm domnat bort..och smärta!


Mr M.

LabHäxan sa...

Hmm undrar just hur man ska tolka den drömmen. Hångla med Teletubbies måste vara jobbigt. Bara en massa upprepningar hela tiden.. he he