tisdag 25 augusti 2009

Nu..

är mitt nya liv igång. Jag ska bli gladare, mer vältränad (pga alla tre danspassen inklusive ett yogapass), snyggare, mer välbetald (efter det stundande lönesamtalet).. gladare och snyggare (jo jag vet att jag redan har sagt det) helt enkelt. Undrar just hur länge mitt nya liv håller? Mitten på Oktober kanske..

Igår var det i alla fall dax att inviga danscenter och en lektion i LA style. Marcello som håller i lektionerna har alltid varit en liten dröm. Nej! Inte Marcello i sig, det är inte honom jag är ute efter, utan hans färdigheter i salsa.
När jag dansade mycket LA style i tidernas begynnelse när jag bodde i Götet. Då var jag och mina två salsapolare, på hela salsahelger med massa workshops i Uddevalla. Då var han där (tillsammans med Raymondo kubanen som kom ur duschen och som undervisade i kubansk salsa.. hmm ja det är en helt annan historia). Sedan dess.. en önskan att få återse honom (Marcello alltså), och dansa för honom. Mycket bra ska det bli.

Inga kommentarer: