torsdag 13 augusti 2009

Skor o lite till..

Jag har sett ett par skor (till) som jag inte kan klara mig utan. Det är sant, dom ropar på mig. Kom Kom ... Köp! Jag och M var inne och tittade på dem för ett tag sen (typ två veckor sen, dom är nämligen dyra).
Han -Men du har ju hur många som helst likadana hemma?
Jag -Nej inte sådana?
Han -Jo exakt
Jag (mutter)

Vi går ut ur butiken, då säger han till expediten -Vi återkommer åtminstone fyra gånger till. Jag muttrar lite till eftersom jag vet att han har rätt.
Jag har inte köpt dem än, men var inne häromdagen med Jo och provade igen. Ja titta!! dom sitter perfekt denna gången också (vilket definitivt var den fjärde gången i den butiken). Imorgon kanske det blir ett köp.. vem vet?! (då är de säkert slut och borta för länge sedan.. suck)

5 kommentarer:

Thomas NYC sa...

Det scenariot kanner jag igen (med Dawn). Naivt nog sa tog jag pa mig rollen som "M" nar dessa situationer dok upp de forsta gangerna (ca 5 ar sedan eller sa). Gick sallan bra. Jag tycker nog dock att jag har tjanat ihop ett "vad var det jag sa" eftersom hon forra veckan gav bort 15 par skor, de flesta aldrig anvanda.

Miss Upsey Daisy sa...

Skor är ett livselexsir.. och måste fyllas på ofta.

LabHäxan sa...

Skor.. mmm. Jag har dock inte 15 par oanvända hemma. Jag överväger noga mina köp, men det är inte alltid de är jättepraktiska. Praktiska skor är bra, men praktiskt = tråkigt

Xanthopteryx sa...

Hur gick det med inköpet då?
Jag köpte också skor faktiskt, i somras. Brukar väl bli kanske ett par per år i snitt, eftersom de gamla slits ut. :-p

LabHäxan sa...

Skorna är inköpta och står i sin kartong i hallen. Imorgon ska de få gå med mig till jobbet.. =)