fredag 28 november 2008

hmm.. jag är skeptisk

Följande stod på nätet om produkterna som hudisen kletade i mitt ansikte, hals och armar..

"Du åldras inte - du oxiderar
Syremolekylerna i luften utsätter kroppens och hudens celler för oxidativ stress. Ju mer oxidativ stress huden utsätts för, desto snabbare åldras den."
Om inte jag minns fel så oxiderar silver också i luft, skulle detta innebära att min hy består av silver.. Fiiiint!! Om jag köper Häxanssilverputs så kommer jag glänsa till nyår =)

"Produkterna har en WOW-formula (water-in oil–in water) vilket ger en fantastisk, härlig silkig känsla och en effektiv penetration i huden."
WOW har fått en ny innebörd det är inte längre World Of Warcraft eller något hundljud, utan en helt ny formula som dessutom penetrerar huden (låter perverst).

Faktum är att jag faktiskt kände mig mycket snyggare i morse när jag gick till jobbet. Det måste vara WOW-formulan. Jag kanske ska fundera på ett inköp i alla fall, ska kanske unna mig själv en julklapp. För den person i mitt liv som är värd något riktigt fint i julklapp, måste ju vara "jag själv".

2 kommentarer:

la roja sa...

Åh, men jag vill ju oxå glänsa till nyår!! Har en häxans silverputs hemma, kanske ska prova då...?! Det står på den att den ger långtidsglans snabbt och är skonsam...PH 7,0 (Kanon!) Vad mer kan man önska sig?!

LabHäxan sa...

Oh men det är perfekt.. naturligt pH o allt. Visste inte att häxans var så bra. Du testar först, så kan du tala om för mig hur resultatet blev.. he he